21 Mayıs 2014 Çarşamba

UÇUR BENİ TİRAMİSU :)

Geçtiğimiz mart ayında eşimle İtalya’ya seyahat ettik. Oradan döndüğümüzde aklımızdan çıkmayan, çıkamayan tek lezzet BAR POMPİ'de yediğimiz tiramisuydu. Tamam, pizzalar, makarnalar, hepsi çok güzeldi, ama o tiramisu yokmuydu, burda yemeye alıştığımız tiramisulara hiç benzemiyordu. Tiramisu italyancada ‘uçur beni’ demek ve o işte tam da o tiramisu beni gerçekten havaya uçurmuştu :) Ordan döndüğümde, ilk işim o ‘’yediğim şey’’in tarifini araştırmak oldu. Hatta bu araştırmaya eşim de katıldı ve itiraf etmek gerekirse ona en yakın olan tarifi sanırım o buldu :) 


Gerçek italyan tiramisu kremasının, aslında bizim genelde yaptığımızın aksine, pişirilmeden yapıldığını biliyordum ama hiç denememiştim. Eşimin internetten bulduğu tarifi, benim italyan tarif sitelerinden okuduğum bir kaç tarifler ile harmanlayarak bir tarif çıkardım ortaya. Araştırdığım bu tariflerin hepsinde peynir olarak mascarpone peyniri yazıyordu ancak ben henüz o peyniri bulamadığımdan ona en yakın alternatif olan labne peynir ile yaptım. Açıkça söylemek gerekirse kremada olması gereken daha koyu kıvamı istediğim gibi yakalayamamamın sebebi olarak bunu buluyorum. Bir dahaki sefere kesinlikle mascarpone peynirini bulup yapmak niyetindeyim.
Henüz iki kere denemem oldu, birinde hazır pasta kekini denedim, birini orjinal tariflerde olduğu gibi kedi dili (lady fingers) bisküvilerini kullandım. Bence ikisi de güzel oldu ama nedense eşim kekle yapılanı daha çok beğendi.  


İşte tarifim:
1 paket kedi dili bisküvi (Soviardi ladyfingers) yada hazır pasta keki
3 yumurta
250 gr mascarpone peyniri yada labne peyniri
100 gr toz şeker
1-2 damla acıbadem aroması yada 3 tatlı kaşığı acı badem (amaretto) likörü
2 bardak su (oda sıcaklığında)
3 tatlı kaşığı granül kahve
1 tablet çikolata (sütlü yada bitter)
Toz kakao


İlk önce yumurtanın sarısı ile beyazını ayırıyoruz. Şeker ile yumurtaların sarısı yaklaşık 7-8 dakika mikserle çırpıyoruz, iyice kremamsı olmalı ve rengi beyazlamalı. Acıbadem aromasını (yada likörünü) ve daha sonra peyniri de ilave ediyoruz. 

Başka bir kapta yumurtaların beyazını yaklaşık 10 dakika mikser ile çırpıp kar haline getiriyoruz ve bunu da ilk karışımımıza ilave ediyoruz. Burada dikkat edelim bu ikisini bir kaşık yada spatula ile yavaşça karıştırıyoruz. Yumurta aklarından elde ettiğimiz köpük sönmemeli.





Başka bir kapta su ile kahveyi karıştıralım. Kedi dili bisküvilerimizi bu suya batırıp ıslatalım ve tiramisumuzu yapacağımız kabın tabanına bu şekilde ıslattığımız bisküvileri yerleştirelim.  (Ya da hazır kekimizi tabağa yerleştirdikten sonra kaşıkla kahveli su ile ıslatalım) 


 


Üzerine kremamızın yarısını döküp her yerine yayalım. Bu kata çikolatamızın yarısını rendeleyelim. Sonra tekrar bir kat daha kedi dili bisküvilerimizi ıslatıp yerleştirelim. Ve kalan kremayı bu kata dökelim, çikolatanın yarısını da tiramisumuzun üzerine rendeleyim. Dilerseniz biraz da kakao serpiştirebilirsiniz üzerine.

Arzuya göre üzerine doğranmış çilekle servis etmeniz şiddetle tavsiyemdir. Aramızda kalsın, çilek ve tiramusunun arasında hafiften bir flört  söz konusu ;)

Afiyet olsun!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

yazara mail atın

Ad

E-posta *

Mesaj *